Klipp å klistra: Word online till WordPress

Det här med klipp och klistra mellan webbaserade tjänster är alltid ett äventyr. Man får leta efter lösningar som funkar i vardagen och praktiken. Nu har jag hittat en modell som funkar för mig när jag jobbar i Word online (Office 365) och WordPress.

Here goes:

  1. Kopiera texten i Word-dokumentet.
  2. Klistra in texten i WordPress-läget Visuellt. Detta för att behålla styckesindelningar etc korrekt.
  3. Klipp ut texten ur visuellt läge och klistra in i Text. Detta för att bli av med all sunkkod som Word skickar med in i WP.
  4. Lägg på formaten.

Jag tycker tyvärr inte att WP:s rensa formateringar-funktion städar tillräckligt mycket. Men med den här modellen slipper jag åtminstone att passera ett tredje fönster/program och behöver bara glida mellan flikar under redigeringen.

Man vänjer sig.

Lämna en kommentar